Braveheart

Har spenderat de senaste dagarna hos Mr. Big. Vi har väl gjort allt som gullig par gör. Sagt gulliga saker, pussats, pippat, haft svårt att förstå varandra osv. Vi har kollat på Bravehart, en film som tydligen var viktig att jag såg.

Min recension av Braveheart.

Filmen handlar om en hel del håriga killar. En kille hette någonting på M tror jag. Han var en tuff kille. Och han blev kär i en söt tjej som hette typ Johanna eller något. M och Johanna gifte sig i hemlighet, sedan blev hon mördad av elaka engelsmän (fotbolls-huliganer?). M blev då riktigt arg och skulle slåss mot engelsmännen, för de bestämde över alla stackars skottar som ville vara fria.
- Jag och Mr. Big avbröt filmkollandet för något annat. Ljuvlig älskog kanske. Eller så satt vi bara där och glodde på varandra, I do not remember -
När vadvinugjorde var utfört kollade vi vidare. Då högg dom huvudet av M. Ganska bra slut. Hjälten dör, alla gråter, det är hårt, det är intensivt, det är fantastiskt!

Efter efterforskningar på IMDb upptäckte jag att han hette William Wallace (ett uppochned-vänt M iallfall) och hon hette...? Äh jag hittar det fan inte. Johanna hette hon.
Kommentarer och övriga påhopp

Kommentera inlägget här:

Och vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras om jag känner för det)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0